Youngtimer

Máte starší vůz ve velmi zachovalém stavu, s nepříliš velkým množstvím najetých kilometrů a máte k němu citový vztah? Je Vám líto ho prodat za pár tisíc? Nebo naopak se domníváte, tak jako většina lidí, že auto ztrácí na hodnotě od okamžiku, kdy vyjede z výrobní linky? Možná Vás potěší, podívat se na to trochu jinak. Pokud máte vůz, který je starý 15-29 let, jedná se o takzvaný youngtimer.

Netradiční využití veteránu


Co to znamená? Youngtimer se po třiceti letech totiž stává oldtimerem. A co je oldtimer? Nic menšího než veterán. A veterány mají velkou sběratelskou hodnotu. Youngtimery v zachovalém stavu mají velký sběratelský potenciál. Nejvyšší cenu pak mají sportovní verze nebo prémiové značky, ale i obyčejné vozy v dobrém stavu se mohou stát veterány.
Interiér starého veteránu


Podívejme se třeba na obyčejné staré škodovky. Například taková tisícovka, kterou si v devadesátých letech kupovali mladí lidé za dva tisíce korun, má nyní neuvěřitelnou cenu, jedná se o žádané veterány. Ti, kteří si ji z nějaké nostalgie nechali v garáži, ji prodali za velmi výhodných podmínek. Typickým youngtimerem je například Škoda 746, která začátkem století byla prodávána velmi levně. Začátkem druhé dekády cena klesla v podstatě na nulu. Ovšem v současné době tato auta získávají na hodnotě a již brzy získají status velmi ceněného veterána.


Dále jsou jako youngtimery vnímány tyto značky: BMW, Fiat Uno, Škoda 130, Toyota Corolla, Volkswagen Golf.


Starší Volfswagen


Náš tip


Pokud je někdo z Vás technická hračička a máte prostor, můžete za pár tisíc pořizovat youngtimery a opravovat je. Preferujte především ty, které mají najeto co nejméně kilometrů a celou dobu byly garážované a jsou proto v solidním technickém stavu. Pokud Vám bude manželka vyčítat, že máte pod pergolou pět ojetin v ceně dvacet tisíc za všechny, můžete jí vysvětlit, že tyto youngtimery v sobě skrývají potenciál, který se Vám za pár let opravdu vyplatí. Ovšem pozor! Ne každou ojetinu prodáte jako veterána.